Sunday, November 6, 2011

DOA UNTUK MENGECUT DAN MEMBUNUH KANSER

DOA UNTUK MENGECUT KANSER

Surah Taha (ayat 105-107):- BACA 7 KALI

Yansifuhaa robbii nasfaa. Fayazaruhaa khoo aann sofsofaaa. Laa taro fiihaa iwajaau walaaa amtaa.

Terjemahan:
"Tuhanku menghancurkannya sehancur-hancurnya. Lalu dibiarkannya menjadi tanah rata yang kosong. Tiada engkau lihat atasnya bertinggi rendah."

DOA UNTUK MEMBUNUH KANSER

Surat Qalam (Ayat 1-5)

Bismillahirahmanirrahim, nuun. Walkholami wamaa yasturuun. Maaa anta binikmati robbika bimajnuuun. Wa inna laka laa ajron ghoiro mamnuun. Wainnaka la a’laa hulukin aziiimm. Fasa tubsiru wayubsiruunn.

Terjemahan:

“Nuun. Demi Pena dan apa yang mereka tulis, Engkau (wahai Muhammad) - dengan sebab nikmat pemberian Tuhanmu - bukanlah seorang gila (sebagaimana yang dituduh oleh kaum musyrik, bahkan engkau adalah seorang yang bijaksana). Dan sesungguhnya engkau tetap beroleh pahala yang amat besar, yang tidak putus-putus, (sebagai balasan bagi menjalankan ajaran Islam); Dan bahawa sesungguhnya engkau mempunyai akhlak yang amat mulia. Maka (tidak lama lagi) engkau akan melihat, dan mereka juga akan melihat.”

Surat Qalam (Ayat 16-20): 7 kali berulang sebanyak 20kali

Sanasimuhuuu alaalhurtuuumm. Innaa baluunaahum kamaa balaunaaa as haabaljannati iz aksamuu layasri munnahaa musbihiin. Walaa yastasnuun. Fathoo fa a’laihaa thooifumm mirrobbika wahum naaa imuuunn. Fa as bahath kassoriiimm.


Terjemahan:

“(Orang yang bersifat demikian, akan didedahkan kehinaannya) - Kami akan adakan tanda di atas hidungnya (yang berupa belalai itu). Sesungguhnya Kami telah timpakan mereka dengan bala bencana, sebagaimana Kami timpakan tuan-tuan punya kebun (dari kaum yang telah lalu), ketika orang-orang itu bersumpah (bahawa) mereka akan memetik buah-buah kebun itu pada esok pagi; Serta mereka tidak menyebut pengecualian. Maka kebun itu didatangi serta diliputi oleh bala bencana dari Tuhanmu (pada malam hari), sedang mereka semua tidur. Lalu menjadilah ia sebagai kebun yang telah binasa semua buahnya.”

8 comments:

nadiRASUL@iman said...

useful information here. thanks! :)

Unknown said...

Mana dalilnya? Kl ayat2 tsb dpat menymbhkan pnyakit, dg di bca sekian kali?

Unknown said...

sekurang kurang nya kena yakin dengan ayat allah.. kadang tu apa yang perlu buat. perlu istiqamah.. kalau mahu dalil.. hendaknya carilah sendiri.. sesungguhnya manusia itu tidak lepas dari kelalaian. tetapi tidak perlulah di bertanya begitu .. kerana ayat allah itu ada makna disebaliknya , setiap huruf ada sebabnya.. jadi dalami betul2.. dan gunakan akal logik.. sekadar mingingati bukan menhukumi

Yosiethaevira said...

Ayat Allah tdk ada yg buruk,dan kita umat islam wajib meyakininya.tanpa ada dalil pun,,al qur'an tetap yg paling istimewa dalam segala hal...silakan anda fikirkan sendirj

norahanum said...

Yakin dan berserah kepada Allah ... diiringi dengan doa ayat2 quran... Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Miftahul Jannah said...

Percaya kepada kitab yang Allah turunkan termasuk dalam rukun iman.. kita sebagai umat islam wajib taat dan mohon laa pertolongan hanya kepadaNya..

sally said...

siapa yg tak yakin mmg tak menjadi..tak payah amal sia2 ajer..

Unknown said...

ALLAHUAKHBAR

Post a Comment

 
;